Hiperturizmi, gabimet në “luftën” ndaj turistëve – Turizmi përbën 3% të PBB-së globale dhe 6% të tregtisë ndërkufitare
Dorina Kurtaj /SCAN
Hiperturizmi ka përforcuar forcat kundërbalancuese në mbarë botën. Të shumtë janë ata që fitojnë nga turizmi, por ka edhe të shumtë që nuk i durojnë mijëra turistë dhe çfarë nënkupton qëndrimi i tyre në një vend. Kohët e fundit, banorët e Barcelonës janë përfshirë në protesta anti-turiste, me disa që qëllojnë turistët me pistoleta uji.
Mitingje të tjera që bëjnë thirrje për t’i dhënë fund turizmit masiv janë mbajtur në Ishujt Balearik dhe Ishujt Kanarie.
Dhe nuk janë vetëm spanjollët, siç thekson Economist, që kujton se banorët në Athinë kanë bërë funerale virtuale për lagjet e tyre të vdekura. Por edhe në Japoni, autoritetet lokale ngritën një gardh për të prishur pamjen popullore të malit Fuji dhe për të parandaluar një përqendrim të tepërt të turistëve.
Sipas UN Tourism, divizioni i turizmit i Kombeve të Bashkuara, udhëtimet këtë vit pritet të arrijnë në 1.5 miliardë. Dollari, i matur kundrejt një shporte valutash të tjera të huaja, vlen më shumë se çdo herë tjetër në dy dekadat e fundit, që do të thotë se amerikanët janë veçanërisht të gatshëm të udhëtojnë. Kjo duhet të jetë një dhuratë për qytetet dhe vendet që ata vizitojnë. Turistët sjellin para dhe përdorin pak shërbimet e financuara nga taksapaguesit.
Në të vërtetë, zyrtarët në bankat qendrore dhe ministritë e financave mirëpresin në heshtje flukset hyrëse të turistëve, edhe pse politikanët janë nën presion nga votuesit për të kufizuar turistët – duke i taksuar ata në forma të ndryshme dhe për të kufizuar numrin e mbërritjeve.
Udhëtimet drejt Greqisë, tregu me rritje më të shpejtë në Europën Jugore, u rrit me një të pestën në tremujorin e parë të 2024, krahasuar me një vit më parë. Shpenzimet e vizitorëve në Portugali parashikohen të jenë 20% më të larta këtë vit sesa në 2019-ën.
Më shumë se gjysma e dhjetë destinacioneve me rritje më të shpejtë janë në tregjet në zhvillim, ku vizitorët mund të përfitojnë më mirë për paratë e tyre dhe industritë e turizmit po ndërtohen nga e para. Numri i pushuesve në Shqipëri dhe Arabinë Saudite është dyfishuar në tremujorin e parë të vitit 2024-ës, krahasuar me pesë vjet më parë. Mbërritjet në Republikën Domenikane dhe Turqi janë rritur gjithashtu.
Turizmi përbën 3% të PBB-së globale, 6% të tregtisë ndërkufitare dhe punëson aq njerëz sa jetojnë në SHBA – që do të thotë se zgjerimi i tij do të riformësojë aktivitetin ekonomik dhe do të lehtësojë buxhetet e qeverisë. Ekonomitë e Greqisë, Portugalisë dhe Spanjës u rritën të gjitha me një normë prej 2% ose më të lartë vitin e kaluar, krahasuar me një mesatare në mbarë BE-në prej 0.4%.
Turizmi, si çdo eksport, gjeneron të ardhura kombëtare. Ndryshe nga konsumatorët e produkteve të tjera të eksportueshme, turistët udhëtojnë drejt vendit të origjinës për të konsumuar produkte dhe jo anasjelltas. Mallrat dhe shërbimet që normalisht nuk janë të tregtueshme, të tilla si një paella buzë plazhit, konsumohen dhe gjenerojnë të ardhura në këtë mënyrë.
Historia tregon se të ardhurat nga turizmi mund të investohen në infrastrukturë dhe në sektorë me vlerë më të lartë të shtuar, siç ndodhi në Itali dhe, së fundmi, në Meksikë.
Material i përgatitur nga portali SCAN TV.
Ripublikimi mund të bëhet vetëm kundrejt citimit të autorësisë dhe burimit origjinal.