Opinion: Pse ‘libri i biznesit’ të Elon Musk nuk do të funksionojë në Twitter
Elon Musk ka një libër mjaft të provuar dhe të vërtetë për të bërë biznes, ai e ka përdorur atë për vite me radhë për të ndërtuar kompani nga Tesla në SpaceX. Fatkeqësisht për të, nuk është një model që mund ta kthejë Twitter-in në një kompani fitimprurëse. Është ai që do të vendosi në flakë kompaninë e mediave sociale.
Këtu është libri i lojërave të Musk: Hyni në një fushë me shumë pak konkurrencë. Pretendoni se kompania juaj e re do të zgjidhë një problem masiv, global ose do të arrijë një qëllim në dukje të pamundur. Mblidhni para nga një grup i zjarrtë të apasionuarish të vërtetë dhe mbajini ata në grep me idetë e shkëlqyera dhe të papërpunuara për produkte. Thith miliarda nga qeveria. Nënpaguani, nënvlerësoni dhe mbingarkojini punonjësit tuaj. Përsëriteni.
Twitter është antiteza e një “kompanie të Elon Musk”. Është një lojtar me ndikim, por i vogël në një fushë që dominohet nga konkurrentë gjigantë dhe të mirëfinancuar. Qeveria ka më shumë gjasa të vendosë kapëset në Twitter sesa t’i japë asaj një kontratë të papritur. Dhe punonjësit e Twitter kanë opsione: Ata mund të largohen dhe të punojnë për kompanitë që i trajtojnë ata shumë më mirë se Musk.
Por ndoshta më e rëndësishmja, shumë njerëz mendojnë se Twitter dhe pronësia e Musk mbi kompaninë është pjesë e një problemi global të medias, sesa një zgjidhje madhështore. Dhe pa një premtim të madh, që ndryshon botën për të shkruar idetë e tij të dyfishta të produktit dhe menaxhimin e çrregullt, marrja e Musk në Twitter është e dënuar.
Elon po përpiqet të ekzekutojë të njëjtin libër lojërash
Marrja e Musk në Twitter ka çuar në shumë tronditje, por nëse i keni kushtuar vëmendje bizneseve të tij gjatë dekadës së fundit, qasja brutale e prerjes dhe djegies që ai ka marrë nuk është befasuese.
Merrni parasysh trajtimin e tij të ashpër ndaj punonjësve të Twitter. Historitë që vijnë nga selia e kompanisë në San Francisko janë sigurisht të shëmtuara: mijëra punëtorë të pushuar nga puna ditë para Ditës së Falënderimeve, orare brutale të punës që i kanë shtyrë punonjësit e mbetur të flenë në zyrë dhe një kulturë e përgjithshme frike dhe mosbesimi. Mungesa e respektit për punonjësit e tij është e tmerrshme, por në të gjitha sipërmarrjet e tij të biznesit, Musk ka dëshmuar se është një shef i mjerë. Tesla dhe SpaceX janë të njohur për kulturën e tyre rraskapitëse në vendin e punës. SpaceX ra dakord të paguajë punonjësit 4 milionë dollarë në vitin 2016 si pjesë e një marrëveshjeje pasi ata paditën kompaninë për dështimin për të ofruar pushime pune dhe paga të përshtatshme. Punëtorët e fabrikës Tesla janë frikësuar nga kompania për përpjekjen për t’u bashkuar me sindikatat, dhe si pjesë e shtytjes së sindikatave, punëtorët në fabrikën e saj në Kaliforni thanë në vitin 2017 se ishin të papaguar më pak në krahasim me kolegët e tyre sindikalistë. Tesla prej vitesh është dënuar për shkelje të sigurisë në fabrikat e saj dhe tashmë është goditur me padi për trajtimin e punëtorëve të ndërtimit në fabrikën e saj të re në Teksas. Dhe sigurisht, është racizmi për të cilin Musk refuzoi të bënte asgjë. Një gjykatës vendosi në vitin 2021 që Tesla duhej t’i paguante 137 milionë dollarë një burri me ngjyrë, i cili iu nënshtrua talljeve raciste ndërsa punonte si operator ashensori në fabrikën e kompanisë në Fremont, Kaliforni.
Ky menaxhim kaotik qëndron në kontrast me qëllimet që Musk pretendon se kompanitë e tij janë në gjendje të arrijnë. Tani për tani, Musk po bën premtime të mëdha se si do të duket e ardhmja e Twitter për t’i tërhequr njerëzit në platformë: video të mrekullueshme, shkrime me 4000 karaktere, një sërë veçorish premium, fundi i robotëve të bezdisshëm. Këto lloj ngacmimesh produkti janë gjithashtu standarde për çdo prezantim Tesla të udhëhequr nga Musk. Në vitin 2019, ai premtoi se kompania do të kishte “mbi 1 milion autotaksi në rrugë” deri në vitin e ardhshëm. Deri më tani, Tesla nuk ka asnjë. Më shumë se dy vjet pas marrjes së porosive fillestare, të apasionuarit janë ende duke pritur për Cybertrucks e tyre. Edhe produktet që materializohen, si Modeli 3 i Teslës, arrijnë vite më vonë se sa ishte premtuar. Dhe ndërsa po ndërtohej, punonjësit u ankuan tek unë se mungesa e planifikimit dhe testimit të Teslës në ndërtimin e linjës Model 3 çoi në plogështi dhe defekte në rrugë.
Në vitin 2016, Musk përdori një lançim të rremë të produktit për të bindur aksionerët e Tesla-s të blinin SolarCity, një kompani e energjisë diellore që në atë kohë drejtohej nga kushëriri i Musk. Musk, vëllai i tij dhe SpaceX u investuan shumë në SolarCity dhe ishin gati ta merrnin atë pasi kompania dikur me rritje të shpejtë falimentoi. Në paditë që pasuan, emailet zbuluan se Musk organizoi një lançim fantastik për një produkt me çati diellore që nuk ekzistonte, duke mashtruar aksionerët e Tesla në lidhje me perspektivat e SolarCity për t’i bindur ata të blejnë kompaninë dhe të thithin humbjet e saj. SolarCity ka qenë një dhimbje koke për aksionerët e Musk dhe Tesla.
Në thelb të çdo kompanie Musk është një premtim i madh, që ndryshon botën, ata shesin idenë se produktet dhe shërbimet e tyre po e shpëtojnë njerëzimin nga një problem i vështirë, qoftë kriza klimatike apo trafiku. Por premtimet e Musk-ut ndjekin më shumë fenë, ai është dërguar për të na shpëtuar nga mëkatet tona tokësore të mbeturinave dhe ndotjes, sesa me shkencën. Mendoni pak dhe ideja që një makinë sportive luksoze mund të na shpëtojë nga ngrohja globale ose se përgjigja për toksifikimin e Tokës është zhvendosja e të gjithëve në Mars, shpërbëhet, por kjo nuk është çështja. Qëllimi i gjithë këtij krijimi të mitit është të kthejë investitorët, punonjësit dhe klientët në ungjilltarë.
Për Musk, të kesh një mision është çelësi, sepse të kesh një mision tërheq para. Kjo e lejon atë të lidhet me qeveritë, të cilat janë më se të gatshme t’i kontraktojnë problemet e tyre të pazgjidhura. Pavarësisht ankesave të tij për subvencionet e qeverisë, kompanitë e Musk janë të varura prej tyre. Një rishikim i Los Angeles Times në vitin 2015 zbuloi se ai kishte marrë mbi 4 miliardë dollarë fonde qeveritare në atë moment. Dhe që atëherë, Tesla ka marrë miliarda kredi rregullatore të krijuara nga qeveria nga kompanitë e makinave me motor me djegie, mbi 1 miliard dollarë ulje taksash dhe grante për të ndërtuar më shumë fabrika në Nevada dhe Nju Jork, miliarda në kontrata për SpaceX, madje edhe listën e pagave. përfitimet nga projektligji për stimulimin e pandemisë. Edhe idetë e tij më të largëta kanë thithur para të qeverisë. Sipas një hetimi të Wall Street Journal, The Boring Company, zgjidhja e bazuar në tunele të Musk për trafikun urban, është përpjekur të mbledhë subvencione qeveritare në të gjithë vendin (dhe në Kanada) pavarësisht se ka ndërtuar vetëm një tunel të vetëm në Las Vegas.
Shitja e ëndrrës është ajo që e ktheu aksionin e Teslës në një superyll që kur u bë publike. Njerëzit blenë Teslën për të qenë pjesë e misionit të Musk. Nuk kishte rëndësi që kompania u bë fitimprurëse vetëm vitin e kaluar, ose se kishte një linjë jo të besueshme automjetesh, ose që prodhuesit më të njohur të automjeteve ishin gati të arrinin teknologjinë e saj. Çdo gazetar apo investitor që vuri në dyshim Musk ose misionin e tij atëherë ashtu si tani ishte subjekt i ngacmimeve. Ungjilltarët, besimtarët, e bënë Tesla-n kompaninë më të vlefshme të makinave në botë (për momentin) bazuar në mënyrën se si Musk tha se do të ndryshonte të ardhmen. Musk mund të pretendojë se e bleu kompaninë në emër të fjalës së lirë gjithçka që dëshiron, por ndryshe nga sipërmarrjet e tij të tjera, ai thjesht nuk ka mjaft njerëz atje qofshin ata media, klientët, punonjësit e tij ose përdoruesit e tij të cilët janë të beueshëm për të.
Nuk ka kohë për të humbur
Një kompani Musk është zakonisht kompania e parë dhe ndonjëherë e vetmja në një treg specifik. Tesla, për pjesën më të madhe të ekzistencës së saj, ka qenë opsioni më inovaitor për makinat elektrike të nivelit të lartë. SpaceX ka pak konkurrencë kur bëhet fjalë për dërgimin e ngarkesave në hapësirë. Të bësh biznes në një fushë pa konkurrentë (dhe me investitorë bujarë) krijon hapësirë për të testuar teknologjitë e reja dhe ndonjëherë të dështojë në to. Musk u përpoq të bënte një fabrikë automobilistike pa punëtorë njerëzorë dhe përfundoi duke hedhur poshtë miliarda dollarë robotë të padobishëm kur nuk funksiononte (ashtu siç i thanë ekspertët e industrisë se nuk do të funksiononte). Për të kompensuar kohën dhe hapësirën e humbur, Tesla përfundoi duke krijuar një linjë prodhimi shumë të drejtuar nga njerëzit në një tendë jashtë fabrikës së saj në Kaliforni.
Nuk do të ketë aq shumë kohë për këto shaka në Twitter. Twitter nuk është në krye të renditjes së rrjeteve sociale. Kompania e cila nxjerr mbi 90% të të ardhurave të saj nga reklamat është shtrydhur nga konkurrentë më të mëdhenj si Facebook dhe Google dhe është përfshirë nga platforma më të reja, më të nxehta si TikTok.
N.Xh / SCAN
Material i përgatitur nga portali SCAN TV.
Ripublikimi mund të bëhet vetëm kundrejt citimit të autorësisë dhe burimit origjinal.