Pse është kaq e vështirë të mësosh një gjuhë të re? – Shkencëtarët fajësojnë trurin
Truri jeton në një gjendje fluksi të vazhdueshëm. Ai vetrregullohet në mënyrë të përsëritur për të rritur performancën tonë mendore, ndërsa manipulon miliona sinjale në hyrje. Ndërsa kjo përshtatshmëri na mban të bindur, megjithatë, shkencëtarët thonë se është pikërisht ajo që e bën kaq të vështirë për të rriturit të mësojnë gjuhë të reja.
Aktiviteti i qelizave të trurit mund të ndahet në dy kategori – plasticiteti dhe stabiliteti. Plasticiteti i referohet aftësisë së trurit për të ndryshuar. Ndërsa marrim informacion të ri, ne krijojmë lidhje të reja midis neuroneve. Stabiliteti është e kundërta; i lejon trurit të mbajë gjërat që kemi mësuar tashmë, për t’i bërë ato lidhje të qëndrojnë.
Fëmijët më të vegjël kanë një nivel të lartë të “plasticitetit nervor”. Formimi i lidhjeve të reja nervore është i dobishëm për fëmijët sepse ata duhet të mësojnë mijëra informacione të reja dhe të dallojnë atë që është mjaft e rëndësishme për t’u mbajtur. Por ndërsa plakemi, aftësia e trurit për të bërë lidhje të reja natyrisht zvogëlohet. Plastika nervore bie.
“Truri fillon t’i japë përparësi stabilitetit,” shpjegoi Matt Leonard, asistent profesor në Departamentin e Kirurgjisë Neurologjike në Universitetin e Kalifornisë në San Francisko. “Ne në thelb duam t’i përmbahemi gjërave të rëndësishme që kemi kaluar dekadën e fundit ose më shumë duke mësuar.”
Kur mësojnë një gjuhë të re, njerëzit mbështeten në plasticitetin, sipas hulumtimit të ri të botuar në Proceedings of the National Academy of Sciences. Kjo është arsyeja pse fëmijët shpesh mund të mësojnë shumë gjuhë me pak përpjekje, ndërsa të rriturit priren të luftojnë për të hequr disa mësime Duolingo.
Për të kuptuar se si truri mund të marrë një leksik të huaj, neuroshkencëtarët e UCSF studiuan aktivitetin e trurit të 10 pacientëve epileptikë anglishtfolës ndërsa subjektet mësuan Mandarin. Këta vullnetarë tashmë kishin elektroda në trurin e tyre për shkak të gjendjes së tyre dhe ishin dakord të zgjeronin të dhënat e pajisjeve në projekt, duke ofruar një mundësi unike për studiuesit që të studiojnë drejtpërdrejt trurin e njeriut ashtu siç mëson.
Pas përfundimit të analizës së të dhënave të trurit të subjekteve, Leonard dhe studiuesit e tjerë zbuluan se “pullat” e neuroneve brenda rajonit të trurit të njohur si korteksi i të folurit ishin aktive gjatë procesit të të mësuarit. Kjo do të thotë që disa neurone nuk morën pjesë.
“Ekzistojnë këto lloje të ndryshme të grupeve të neuroneve, disa prej të cilëve duket se janë vërtet të gatshëm të ndryshojnë me mësimin dhe të tjerët që janë më rezistentë,” tha Leonard.
Ai vëren se ekipi zgjodhi mandarinën si gjuhën “e re” për studimin, sepse tingujt e tij kontrastojnë shumë me ritmet e anglishtes. Kjo e bën më sfiduese për anglishtfolësit të mësojnë sepse kërkon që ata të krijojnë një numër të madh të lidhjeve të reja nervore.
Truri ynë ka më shumë gjasa të marrë tinguj të njohur, një arsye tjetër që na rrethon me një gjuhë është shpesh më efektive sesa mësimet formale. E gjitha ka të bëjë me trajnimin e trurit tonë për të njohur modelet dhe për të përfshirë neuronet tona.
“Mënyra më e mirë për të mësuar një gjuhë të re, pavarësisht nëse jeni fëmijë apo i rritur, është të zhyteni në të,” tha Leonard, “të jeni pranë folësve amtare sa më shumë që të jetë e mundur.”
Ai gjithashtu thekson se gjatë çdo procesi mësimor, do të ketë ulje -ngritje. Në fakt, të dhënat e aktivitetit të trurit të subjekteve të studimit treguan ndryshime të mëdha në suksesin e të mësuarit.
“Mund të ketë vetëm periudha kohore kur neuronet e stabilitetit thjesht u shuan dhe ata thjesht mund të thonë:” Shikoni, ne duhet ta ngadalësojmë këtë dhe të mos ndryshojmë shumë gjëra tani “, shpjegoi Leonard.
Por kur gjërat bëhen të vështira, çelësi është të mbetesh i motivuar. Mund të jetë në interesin tonë më të mirë që të vazhdojmë mësimet tona frënge të motivuara nga bllokimi i COVID-19, edhe nëse fjala e vetme që mund të themi me ndonjë pamje besimi në disa muaj është bonjour.
“Nëse jeni në procesin e të mësuarit,” tha Leonard, “dhe filloni të ndiheni si,” Më pëlqen të mos e marr këtë, unë kam filluar të humbas atë që supozohet se po i kushtoj vëmendje, ” dhe motivimi juaj bie, ju në të vërtetë nuk do ta bëni këtë gjithashtu. ”
N.Xh / SCAN
Material i përgatitur nga portali SCAN TV.
Ripublikimi mund të bëhet vetëm kundrejt citimit të autorësisë dhe burimit origjinal.