Varësia prej dekadash e tregjeve të naftës nga Kina mund të marrë fund së shpejti!
Kërkesa e Kinës për naftë mund të arrijë kulmin deri në fund të dekadës dhe me rimëkëmbjen e saj ekonomike ende në harresë, a mund të vazhdojnë tregjet globale të naftës të mbështeten te Kina?
“Për 20 vjet, tregu i naftës është i varur nga Kina, Kina, Kina, duke mbështetur tregjet. Historisë po i vjen fundi”, tha kryetari i Facts Global Energy, Fereidun Fesharaki në një konferencë të fundit për energjinë. Ai parashikoi se kërkesa e Kinës për naftë do të arrijë kulmin në tre deri në pesë vitet e ardhshme. “Në tregjet globale të naftës, ne duhet të shikojmë vende si India, apo perandori të tjera për të krijuar elasticitet në anën e kërkesës”, shtoi Fesharaki.
Në mënyrë të ngjashme, Wood Mackenzie pret që kërkesa e Kinës për naftë të arrijë kulmin deri në vitin 2027, pas së cilës do të pasojë një rënie e zgjatur e kërkesës për naftë. “Kërkesa e Kinës për naftë arrin kulmin deri në vitin 2027 dhe më pas [do të kthehet] në një rënie afatgjatë pasi vendi ndjek në mënyrë aktive tranzicionin e energjisë ndërsa rritja e përgjithshme ekonomike ngadalësohet në afat të gjatë,” tha Shiqing Xia, konsulent nafte dhe kimikatesh në Wood Mackenzie.
Në vitin 2020, Kina vendosi objektiva që të jetë neutrale ndaj karbonit deri në vitin 2060 dhe tha se do të përpiqet për emetimet maksimale të karbonit deri në vitin 2030. Ashtu si Fesharaki, Xia pret që India të kompensojë kërkesën e papërpunuar të Kinës.
India është e vendosur të kapërcejë Kinën si qendra më e madhe e rritjes së kërkesës për naftë deri në fund të dekadës, tha drejtoresha e kërkimit. “Jashtë Kinës, kërkesa e përgjithshme për naftë në Indi dhe ekonomi të tjera në zhvillim në Azinë Juglindore [do të] vazhdojë të rritet deri në fillim të viteve 2040,” shtoi ajo. “Për dy dekadat e ardhshme, motori i rritjes së Azisë do të jetë India dhe Azia Juglindore,” parashikoi ajo.
Jo të gjithë janë dakord që kërkesa e Kinës për naftë do të arrijë kulmin së shpejti. Disa analistë janë të mendimit se afati kohor do të jetë më shumë se disa vite ndoshta edhe dekada.
Importet e naftës së papërpunuar të Kinës rafinohen kryesisht në naftë dhe benzinë, të cilat do të bëhen më pak thelbësore në Kinë për shkak të rritjes “mjaft shpërthyese” në adoptimin e EV këtë vit. Sa i përket prodhimit të energjisë, ai vuri në dukje se Kina përdor “kryesisht qymyr dhe shumë pak naftë”.
Po kështu, një analist tjetër është i mendimit se pa ndonjë risi të rëndësishme teknologjike, kërkesa e Kinës për naftë nuk do të ndalet për 20 deri në 30 vitet e ardhshme.
Edel Strazimiri / SCAN
Material i përgatitur nga portali SCAN TV.
Ripublikimi mund të bëhet vetëm kundrejt citimit të autorësisë dhe burimit origjinal.