Pse prodhuesit e automjeteve elektrike si Tesla mund të bien nën hetimin BE-së për subvencionet kineze?!
Markat jo-kineze të makinave elektrike, të tilla si Tesla dhe BMW, mund të shqyrtohen si pjesë e një hetimi të vazhdueshëm për subvencionet e Kinës që Bashkimi Europian filloi në fillim të këtij muaji. “Ka shumë spekulime, por në këtë fazë nuk është vendosur ende fusha e këtij hetimi. Pra, ne po bëjmë konsultimet para nisjes me autoritetet kineze dhe qëllimi mbetet ende për t’u përcaktuar, kështu që ajo që është njoftuar deri më tani nga ana e komisionit është se, në mënyrë rigoroze, nuk mbulon vetëm automjetet elektrike të markës kineze, ” tha Valdis Dombrovskis, nënkryetar ekzekutiv i Komisionit Europian të enjten.
BE-ja filloi një hetim për subvencionet që Kina u ka dhënë prodhuesve të automjeteve elektrike, pasi mblodhi dëshmi të shtrembërimeve të rëndësishme në tregun europian, ku automjetet e prodhuara në bllok po përballen me konkurrencë më të lirë nga ofertat më të lira të produkteve të prodhuara në Kinë.
Autoritetet në Pekin kanë kritikuar ato që i përshkruajnë si pikëpamje “proteksioniste” nga Brukseli. “Në të vërtetë [hetimi] mund të mbulojë edhe automjete të tjera elektrike, por qëllimi i saktë se cilët prodhues do të mbulohen nga kjo, nuk është vendosur në këtë fazë,” tha Dombrovskis të enjten. Hetimi i BE-së mund të zgjasë deri në 13 muaj.
Dombrovskis udhëtoi për në Kinë të premten, ku zhvilloi diskutime me autoritetet kineze në Shangai dhe Pekin. Hetimi i BE-së u ngrit disa herë nga zyrtarët kinezë gjatë udhëtimit katër-ditor. “Kjo temë u ngrit gjerësisht nga pala kineze gjatë vizitës sime, kështu që unë po siguroja autoritetet kineze se ky është një proces i vendosur mirë, [një] hetim kundër subvencioneve, dhe ne do ta kryejmë atë në përputhje të plotë me BE-në në fuqi dhe parimet e OBT-së. Është një hetim i bazuar në fakte, do të ketë mundësi të mjaftueshme për t’u angazhuar me autoritetet kineze, “tha Dombrovskis.
Zyrtarët europianë besojnë se pjesa e makinave të prodhuara nga Kina të shitura në Europë u rrit në 8% këtë vit dhe mund të arrijë në 15% deri në vitin 2025. Dombrovskis pranoi gjithashtu kontekstin e vështirë gjeopolitik më të gjerë gjatë udhëtimit të tij në Kinë. “Ne qëndrojmë në një udhëkryq. Ne mund të zgjedhim një rrugë drejt marrëdhënieve reciproke të dobishme. Një që bazohet në tregtinë dhe investimet e hapura, të ndershme, dhe duke punuar krah për krah në sfidat e mëdha të kohës sonë,” tha Dombrovskis gjatë një fjalimi në Universitetin Tsinghua në Pekin të hënën.
“Ose mund të zgjedhim një rrugë që ngadalë na largon. Aty ku përfitimet e përbashkëta që kemi pasur në dekadat e fundit dobësohen dhe zbehen. Dhe, si rezultat, ku njerëzit dhe ekonomitë tona përballen me mundësi të reduktuara,” shtoi ai. Këto janë disa nga formulimet më të mprehta që vijnë nga zyrtarët evropianë dhe pason të dhënat që treguan se BE-ja regjistroi një deficit tregtar prej gati 400 miliardë eurosh me Kinën në vitin 2022. Bashkimi Europian ka përqafuar një politikë të heqjes së rrezikut nga Kina, duke kërkuar të shkurtojë disa varësi.
“De-rreziku. Kjo nënkupton minimizimin e varësive tona strategjike për një numër të zgjedhur produktesh strategjike. Duke vepruar në një mënyrë proporcionale dhe të synuar për të ruajtur autonominë tonë të hapur strategjike,” sqaroi Dombrovskis në një fjalim në Shangai. Dombrovskis u përpoq të përdorte udhëtimin për të siguruar homologët e tij kinezë se hetimi i subvencionimit synon të krijojë praktika më të drejta tregtare dhe se BE nuk planifikon të ndërpresë lidhjet me Pekinin.
Edel Strazimiri / SCAN
Material i përgatitur nga portali SCAN TV.
Ripublikimi mund të bëhet vetëm kundrejt citimit të autorësisë dhe burimit origjinal.