Më shumë interes për arsimin profesional – Bie numri i regjistrimeve, por rritet pesha kundrejt arsimit të mesëm në total
Arsimi dhe formimi profesional padyshim që prodhon forcën punëtore të së ardhmes dhe mund të themi se luan një rol kyç në gjenerimin e punësimit, në rritjen ekonomike dhe në stabilitetin social.
“Scan Intel”, nisur nga publikimi më i fundit i INSTAT mbi arsimin, ka analizuar tendencën ndër vite të regjistrimeve në arsimin profesional në vendin tonë. Referuar të dhënave, duket se numri i regjistrimeve në arsimin profesional në vend ka ardhur në tkurrje, duke u prekur kështu nga ritmet rënëse të shifrave të arsimit në përgjithësi, si pasojë e ndryshimeve demografike. Në vitin shkollor 2023-24 janë regjistruar në arsimin profesional 16,407 nxënës nga 16,813 që ishin në vitin paraardhës. Pra, numri i regjistrimeve ka rënë me 2.4%.
Po ashtu, në vitin shkollor 2023-24, u regjistruan në arsimin e mesëm të lartë 91,755 nxënës gjithsej, duke shënuar një ulje prej 4.3%, krahasuar me vitin e kaluar shkollor. Duke qenë se kanë rënë regjistrimet paralelisht në të gjitha programet, analiza më e saktë do të ishte po të llogarisnim peshën që zënë regjistrimet në arsimin profesional ndaj totalit të regjistrimeve në arsimin e mesëm. Në këtë rast ky tregues shfaq një trajektore pa shumë luhatje vitet e fundit, megjithatë në vitin shkollor 2023-24 pesha e nxënësve në arsimin profesional është rritur, nga 17.5%, në 17.9%, pra me 0.4 pikë.
Në vitin 2023-24, pjesën më të madhe të nxënësve të regjistruar në arsimin e mesëm të lartë e përbëjnë nxënësit e gjimnazit dhe të arsimit të mesëm social-kulturor prej 82.1%. Pjesa më e madhe e nxënësve të regjistruar në arsimin e mesëm të lartë ndjek arsimin në institucionet arsimore publike me rreth 85% të totalit.
Le të shohim nga ana tjetër si paraqiten të dhënat sa i përket regjistrimeve në programet 2-vjeçare të arsimit të lartë. Sërish të dhënat tregojnë për një rënie të numrit, por një rritje të peshës ndaj totalit të regjistrimeve në arsimin e lartë. Në vitin akademik 2023-24, numri i studentëve të regjistruar në programet 2-vjeçare ishte 6,748, me një peshë prej 5.8%, nga 5.7% dhe 5.5% që ishte në 2 vitet paraardhëse.
Sipas të dhënave në shkollat profesionale në të gjithë vendin janë përfshirë mbi 20 drejtime mësimore, dhe profile profesionale kryesisht në hoteleri-turizëm, shkenca kompjuterike, shkenca mekanike, tekstile, etj.
Xhorxhina Deda/SCAN
Material i përgatitur nga portali SCAN TV.
Ripublikimi mund të bëhet vetëm kundrejt citimit të autorësisë dhe burimit origjinal.