Ku në Europë janë njerëzit më të arsimuar financiarisht?
Një raport i ri sugjeron se shumë të rriturve u mungojnë aftësitë e nevojshme për të kuptuar dhe lundruar në situata sfiduese financiare. Vetëm 34% e të rriturve kanë një nivel minimal të njohurive financiare, sipas një raporti të ri nga Organizata për Bashkëpunim dhe Zhvillim Ekonomik (OECD).
Kjo do të thotë se shumica e individëve, të paktën në 39 vendet e studiuara, nuk mund të menaxhojnë në mënyrë efektive paratë e tyre, një aftësi që është thelbësore për mirëqenien individuale dhe shoqërore. Në raportin e saj, OECD thekson gjithashtu cenueshmërinë e atyre që u mungojnë njohuritë bazë financiare, veçanërisht në një kohë kur rritja e çmimeve po ngarkon kuletat.
OECD-ja i dha një shënim arsimimi financiar secilit prej 39 vendeve të studiuara dhe rezultatet për shtete të ndryshme anëtare të BE-së tregohen më poshtë. Kur shikohen rezultatet mesatare midis popullatave, vetëm Irlanda dhe Gjermania arritën pragun minimal të arsimimit financiar prej 70 nga 100 pikë. Ky i fundit doli gjithashtu në krye në studimin më të gjerë të OECD.
Përveç shqyrtimit të pabarazive ndërkombëtare, raporti vuri në dukje ndryshime midis grupeve të ndryshme të popullsisë në nivel kombëtar. Individët që kanë një nivel më të lartë të arsimit formal priren të jenë më të mirë në menaxhimin e parave të tyre, si dhe ata me të ardhura më të larta dhe ata në punësim. Faktorë të tjerë kontribues përfshijnë gjininë dhe moshën.
Në të gjithë vendet e studiuara nga OECD, njerëzit midis 30 dhe 59 vjeç kanë përgjithësisht nivele më të larta të edukimit financiar sesa ata në grupin 18 deri në 29. Mesatarisht, burrat gjithashtu shënojnë pak më shumë se gratë.
Për sa i përket parimeve kryesore financiare, OECD thotë se 84% e të rriturve e kuptojnë përkufizimin e inflacionit, por vetëm 63% mund të zbatojnë idenë e ‘vlerës në kohë të parasë’ në kursimet e tyre. Për të zbërthyer këtë koncept, vlera në kohë e parasë është nocioni që një shumë parash vlen më shumë në momentin aktual sesa në të ardhmen.
Për shembull, nëse do t’ju ofroheshin 1000 € dhe do të kishit opsionin ose t’i merrnit tani ose më vonë, opsioni i zgjuar do të ishte t’i merrnit paratë tani. Pse? Një arsye është inflacioni, dhe e dyta është potenciali i fitimit. Duke i marrë paratë, në vend që të prisni 10 vjet, ju i keni dhënë vetes mundësinë për të investuar dhe për të fituar më shumë para, që do të thotë se mund ta rritni atë shumë origjinale.
Një koncept tjetër që pengoi të anketuarit e OECD-së ishte interesi i përbërë, të cilin vetëm 42% e të rriturve e kuptojnë. E thënë thjesht, ky term i referohet fitimit të ‘interesit në interes’. Duke riinvestuar paratë që fitoni në investimet tuaja, mund të grumbulloni një shumë edhe më të madhe përmes pagesave të interesit.
Kur bëhet fjalë për cenueshmërinë financiare, 15% e të anketuarve thonë se kanë qenë viktimë e të paktën një lloj mashtrimi ose mashtrimi monetar. OECD gjeti një korrelacion negativ midis njohurive financiare dhe rrezikut, pasi rreth dy në tre persona që kanë rënë në faj nga mashtrimi nuk arrijnë rezultatin e synuar të edukimit financiar.
Qëndrimi vigjilent ndaj mashtrimeve lidhet gjithashtu me kompetencën dixhitale, pasi një numër kriminelësh tani po përdorin kanale online për të synuar individë. Për sa i përket vlerësimit të edukimit financiar dixhital të OECD-së, kjo nuk premton mirë. Mesatarisht, vetëm 29% e të rriturve të anketuar arritën nivelin e synuar për aftësitë dixhitale, megjithëse këto rezultate rriten në përputhje me nivelet e arsimit dhe të të ardhurave.
Duke pasur parasysh presionet e vendosura mbi buxhetet e familjeve në kontekstin aktual, OECD po avokon për edukim më të madh financiar për të përmirësuar elasticitetin. Mesatarisht, grupi raporton se vetëm 59% e të rriturve të studiuar do të ishin aktualisht në gjendje të paguajnë një shpenzim të madh, të barabartë me një muaj të ardhura, pa kërkuar mbështetje të jashtme.
Kjo mund të nënkuptojë marrjen e një kredie nga një bankë, familja ose miqtë. Për të trajtuar këtë problem, grupi argumenton se arsimi duhet të përqendrohet në mjete të reja, dixhitale të menaxhimit të parave, dhe gjithashtu duhet të jetë i disponueshëm për ata me nivelet më të ulëta të aftësive.
Edel Strazimiri / SCAN
Material i përgatitur nga portali SCAN TV.
Ripublikimi mund të bëhet vetëm kundrejt citimit të autorësisë dhe burimit origjinal.