Rrezik i lartë inflacioni pasi sulmet e Detit të Kuq po çojnë ‘në qiell’ kostot e transportit!
Ndryshimi i rrugës nga kompanitë kryesore të anijeve dhe ndërprerjet e mundshme në Kanalin e Suezit paraqesin sfida për Europën, me inflacionin dhe luhatjet e çmimeve të energjisë duke u bërë shqetësime të rëndësishme. Ngjarjet e fundit në Detin e Kuq, duke përfshirë sulmet nga grupi Houthi me bazë në Iran, kanë ndërprerë sektorin e lundrimit detar, thelbësor për tregtinë midis Europës, Lindjes së Mesme dhe Azisë, duke ngritur shqetësime për rigjallërimin e mundshëm të presioneve inflacioniste. Frika që pasoi ka bërë që kompanitë e mëdha të transportit detar të ndryshojnë rrugët e tyre për të shmangur Detin e Kuq dhe Kanalin e Suezit, duke zgjedhur në vend të kësaj udhëtimin më të gjatë rreth Kepit të Shpresës së Mirë. Ky vendim ka pasur pasoja të rëndësishme, veçanërisht një rritje drastike në kostot dhe kohën e transportit.
Në fillim të këtij muaji, në përgjigje të këtyre sulmeve, SHBA dhe Britania e Madhe kryen sulme ajrore në më shumë se 60 objektiva Houthi në Jemen. Presidenti i SHBA Joe Biden deklaroi se sulmet do të vazhdojnë “siç është e nevojshme” për të mbrojtur rrjedhën e tregtisë ndërkombëtare. Megjithatë, kostoja e transportit të mallrave nga Azia Juglindore në Evropë është rritur në më shumë se 6,000 dollarë (5,500 €), një pothuajse trefishuar nga muaji i kaluar dhe që paraqet rrezik për ndërprerje të zinxhirit të furnizimit dhe rritje të çmimeve të konsumatorit, veçanërisht pasi inflacioni global ka treguar shenja e zbutjes.
Kanali i Suezit, një kalim jetik për 18% të tregtisë globale, është aktualisht në rrezik. Është thelbësore për transitin e rreth 20% të naftës në botë dhe 25% të tregtisë globale të LNG (gazit natyror të lëngshëm). Në tregtinë Evropë-Azi, 40% zakonisht kalon përmes Detit të Kuq, me rrugën alternative rreth Bririt të Afrikës që kushton rreth 1 milion dollarë (920,000 €) shtesë në koston e karburantit për një udhëtim vajtje-ardhje.
Drejtori i Përgjithshëm i Organizatës Botërore të Tregtisë, Ngozi Okonjo-Iweala ka paralajmëruar se konfliktet gjeopolitike, duke përfshirë ato në Detin e Kuq dhe Kanalin e Suezit, mund të prishin ndjeshëm rimëkëmbjen e tregtisë globale në vitin 2024. Transporti detar përbën shtyllën kurrizore të korridoreve tregtare Bashkimi Evropian-Kinë, duke zënë 90% të tregtisë së tyre. Sipas të dhënave të Eurostat, importet nga Kina arritën në 626 miliardë euro në vitin 2022, ndërsa eksportet ishin 230 miliardë euro.
Holanda ishte importuesi më i madh i mallrave nga Kina në mesin e shteteve anëtare, me importe në 138.8 miliardë euro. Gjermania pasoi me 130 miliardë euro dhe Italia e ardhshme me 57.5 miliardë euro. Çekia kishte përqindjen më të lartë të Kinës në importet e saj jashtë BE-së me 47.7%. Tre eksportuesit më të mëdhenj në Kinë nga ana e eksportit, ishin Gjermania (106.85 miliardë euro), Franca (23.7 miliardë euro) dhe Hollanda (18.7 miliardë euro), me Gjermaninë që ka pjesën më të madhe të Kinës në vendet e saj jashtë BE-së. eksportet në masën 15.0%.
Importet kryesore nga Kina përfshinin pajisjet e telekomunikacionit, makineritë automatike të përpunimit të të dhënave, makineritë elektrike dhe përbërjet organo-inorganike. Kategoritë më të rëndësishme të mallrave të eksportuara nga BE-ja në Kinë ishin makineritë dhe automjetet (52%), të ndjekura nga mallrat e tjera të prodhuara (19%) dhe kimikatet (16%). Rreziqet e reja inflacioniste që dalin nga ndërprerjet e Detit të Kuq mund të sinjalizojnë një ringjallje të sfidave ekonomike për Europën. Siç tregohet në një studim të fundit të FMN-së, çmimet e importit ishin përgjegjëse për 40% të ndryshimeve të përgjithshme në inflacionin e konsumatorit evropian në dy vitet e fundit.
Rrjedhimisht, kostot e rritura që lidhen me importimin e mallrave nga Azia ka të ngjarë të transferohen te konsumatorët fundorë, duke çuar në shqetësime për inflacionin. Është thelbësore që të vëzhgohen nga afër luhatjet e çmimeve në mallrat e energjisë në javët e ardhshme. Ndërsa mallrat e energjisë përbëjnë afërsisht 10% të shpenzimeve të eurozonës, luhatjet e çmimeve të tyre mund të ushtrojnë një ndikim të rëndësishëm në inflacionin e përgjithshëm europian.
Edel Strazimiri / SCAN
Material i përgatitur nga portali SCAN TV.
Ripublikimi mund të bëhet vetëm kundrejt citimit të autorësisë dhe burimit origjinal.