Europa drejt fundit të varësisë nga Kina për EV-të me plane fabrikash prej 4.4 miliardë euro!
Është një nga mbledhjet më të mëdha të fondeve në industrinë europiane të automjeteve elektrike dhe pritet të zvogëlojë varësinë e Europës nga automjetet elektrike kineze. Dy nga prodhuesit më të mëdhenj të makinave në Europë, Stellantis dhe Mercedes-Benz kanë mbledhur rreth 4.4 miliardë euro për të ngritur tre gjigafabrika të reja të automjeteve elektrike (EV) në të gjithë Bashkimin Europian (BE) në vitet e ardhshme.
Kompanitë thanë në një deklaratë për shtyp të hënën se fondet totale të nevojshme për këto fabrika pritet të jenë rreth 7 miliardë euro. Fabrikat do të ngrihen në Kaiserslautern në Gjermani, Termoli në Itali dhe një tjetër vendndodhje të pazbuluar në Francë. Në total pritet të punësohen rreth 6000 persona.
BNP Paribas, ING, Deutsche Bank dhe Intesa Sanpaolo janë ndër bankat që kanë financuar projektin. Qeveria gjermane dhe franceze kanë kontribuar gjithashtu rreth 1.3 miliardë euro, por homologu i tyre italian ende nuk ka dalë me fonde. Lëvizja vjen në një kohë kur sektori europian i automobilave është më i shqetësuar se kurrë për dominimin kinez, veçanërisht kur bëhet fjalë për automjetet elektrike.
Statista thekson se Kina prodhoi rreth 5.47 milionë automjete me bateri në vitin 2022, që përbën më shumë se gjysmën e automjeteve elektrike globale. Shitjet e automjeteve vetëm me bateri të prodhuesit kinez të EV-ve, BYD, kaluan gjithashtu Tesla-n në tremujorin e katërt të 2023, duke arritur në 526,000, kundrejt 484,500 të këtij të fundit.
Kjo ka krijuar edhe më shumë shqetësim se Kina zë një pozicion kyç në zinxhirin e furnizimit të baterive të automjeteve elektrike, të cilin mund ta përdorë potencialisht si levë nëse shfaqen më shumë tensione gjeopolitike me SHBA-në dhe BE-në.
Kina gjithashtu ka të ngjarë të ndërtojë rreth 160 gjigafabrika të tjera deri në fund të dekadës, ndërsa Evropa pritet të shtojë vetëm rreth 36 të tjera, sipas Benchmark Mineral Intelligence. Kjo potencialisht mund t’i bëjë EV-të kineze edhe më të lira se më parë, pasi më shumë bateri do të prodhohen në vend.
Automotive Cells Company (ACC) u lançua si një kundërforcë ndaj kësaj dominimi në rritje kineze, duke ndihmuar Europën që të avancojë planet e saj për ndërtimin e baterive të automjeteve elektrike në vend. Meqenëse një pjesë e madhe e kostos së EV-ve mund të vijë nga bateritë, bateritë me burim lokal mund të bëjnë një rrugë të gjatë në uljen e çmimeve të EV, si dhe në zbutjen e furnizimeve të mbetura.
Sipas kreut të ACC, Yann Vincent, “Tranzicioni drejt elektrifikimit të automjeteve është ende në rrugë e sipër. Për të përballuar këtë sfidë të madhe, klientët tanë duhet të jenë në gjendje të mbështeten në lojtarë të fuqishëm dhe të besueshëm evropianë si ACC, të aftë për të ofruar vëllime të larta të baterive konkurruese me një gjurmë të ulët të CO2.”
ACC është pjesë e një tendence në rritje të zhvillimit të fabrikave gjigante në Europë, me start-upin suedez Northvolt, dhe Tata Group gjithashtu njofton planet për të ndërtuar dhe zgjeruar më tej fabrikat e automobilave në vitet e ardhshme.
Edel Strazimiri / SCAN
Material i përgatitur nga portali SCAN TV.
Ripublikimi mund të bëhet vetëm kundrejt citimit të autorësisë dhe burimit origjinal.