Pse EV-të e Europës janë vite prapa Kinës, pavarësisht investimit prej 250 miliardë eurosh?!
Shoqata Europiane e Prodhuesve të Automjeteve (ACEA) ka zbuluar manifestin dhe udhërrëfyesin e saj për mandatin e ardhshëm pesëvjeçar të Bashkimit Europian në 29 nëntor në Bruksel. Manifesti, i quajtur “Një industri konkurruese europiane e automobilave që drejton revolucionin e lëvizshmërisë”, fokusohet në një ekosistem të lëvizshmërisë gati për të ardhmen.
Duke e publikuar atë në prag të samitit COP28, ACEA theksoi gjithashtu angazhimin e saj ndaj tranzicionit të gjelbër, si dhe qasjen e re të shoqatës, të zbuluar në mars. Manifesti synon të vendosë plane konkrete vepruese në lidhje me kërkesën, ofertën dhe prodhimin. Presidenti i ACEA, Luca de Meo, gjithashtu CEO i Grupit Renault, nënvizoi më tej se çfarë duhet bërë nga industria europiane e automobilave dhe rregullatorët për të sjellë në jetë këtë udhërrëfyes, si dhe sfidat me të cilat përballet sektori. Ai theksoi: “Ne mendojmë se industria e automobilave është pjesë e zgjidhjes”.
Kryesorja ndër sfidat është vala e politikave dhe rregulloreve të reja të parashikuara nga zgjedhja e një Parlamenti të ri të BE-së dhe Komisionit të BE-së në vitin 2024. Një sërë rregulloresh kanë afate kohore që vijnë në ose para vitit 2030. Këto përfshijnë, ndër të tjera, Aktin e Industrisë Neto Zero, Aktin e lëndëve të para kritike dhe objektivat dhe standardet e reduktimit të CO2 për automjetet e lehta. Me afrimin e këtyre afateve, komiteti do të duhet gjithashtu të përshpejtojë planin e tij të veprimit se si t’i arrijë këto qëllime.
Kina ka arritur të bëhet një burim frymëzimi për prodhuesit e EV në mbarë botën duke qenë në gjendje të krijojë të gjithë zinxhirin e vlerës së EV, nga miniera te rafinimi, në vend të vetëm pjesëve të tij. Kjo është diçka që ka të ngjarë t’i duhen Europës disa dekada më shumë për ta arritur. Jo vetëm kaq, por edhe EV kineze ka zhvilluar fuqishëm infrastrukturën e saj të karikimit dhe ka standarde të forta që po përshtaten gjatë gjithë kohës dhe po shtyjnë konkurrencën. Ekziston gjithashtu kohezion dhe punë ekipore më e madhe midis sektorit publik dhe privat, si dhe midis industrive. Për më tepër, prodhuesit kinezë të automjeteve elektrike po adoptojnë një qasje realiste ndaj tranzicionit të gjelbër dhe kuptojnë se ky ndryshim duhet të ndodhë në çdo nivel të zinxhirit të vlerës, jo vetëm në faza të izoluara.
Luca de Meo beson se industria e automjeteve elektrike në Europë mund të arrijë deri në fund të dekadës së saj globale pasi nuk është ende aty ku duhet të jetë, veçanërisht kur bëhet fjalë për zgjerimin e zinxhirit të furnizimit evropian. Kjo është veçanërisht e vërtetë kur bëhet fjalë për infrastrukturën e karikimit, e cila duhet të rritet me rreth shtatë deri në dhjetë herë sesa është në këtë moment, për të arritur objektivat e emetimeve të 2030. Ai theksoi gjithashtu se duke qenë se Europa vlerëson dukshëm më shumë konkurrencën dhe tregun e lirë, mbyllja afatgjatë e tregut europian nuk do të ishte një zgjidhje e zbatueshme, pasi kjo do të krijonte joefikasitet dhe do të frynte inflacionin.
ACEA është përpjekur të ripozicionojë veten duke qenë më në kontakt me konsumatorët dhe jo vetëm me rregullatorët. Si pjesë e riformësimit, komiteti do të përpiqet të jetë më i lidhur brenda industrisë së automobilave, si dhe përtej kufijve. Ai gjithashtu do të angazhohet me grupe të ekspertëve, si dhe do të marrë parasysh opinionin publik dhe do të zgjedhë vetëm projekte me një kthim të qartë dhe të matshëm interesi. Ai vlerëson një rritje prej 12% për regjistrimet e makinave të pasagjerëve në BE për vitin 2023, në rreth 10.4 milionë njësi. Megjithatë, kjo është ende rreth 20% më e ulët se nivelet e parë para pandemisë në 2019.
Edhe pse viti 2024 pritet të ketë një rritje në regjistrimet e makinave në BE, ai do të jetë shumë më i ngadalshëm se këtë vit, me rreth 2.5%, duke e çuar numrin e njësive deri në rreth 10.7 milionë njësi. Pjesa e tregut për automjetet elektronike (EV) për këtë vit pritet të jetë rreth 14% deri në 14.5%, duke shkuar deri në rreth 20% vitin e ardhshëm.
Edel Strazimiri / SCAN
Material i përgatitur nga portali SCAN TV.
Ripublikimi mund të bëhet vetëm kundrejt citimit të autorësisë dhe burimit origjinal.