Tregtia në Eurozonë: Pse ranë importet dhe eksportet?!
Shifrat e para të vlerësimit për eksportet e mallrave të eurozonës në pjesën tjetër të botës në dhjetor 2023 ishin 218.7 miliardë euro, një rënie prej 8.8% krahasuar me dhjetorin 2022 (239.9 miliardë euro). Ndërkohë, importet nga pjesa tjetër e botës arritën në 201.9 miliardë euro, një rënie prej 18.7% krahasuar me dhjetorin 2022 (248.3 miliardë euro).
Si rezultat, Eurozona regjistroi një suficit prej 16.8 miliardë eurosh në tregtinë e mallrave me pjesën tjetër të botës në dhjetor të vitit të kaluar, krahasuar me një deficit prej 8.5 miliardë euro në dhjetor 2022. Megjithëse importet e BE-së tejkaluan importet jashtë BE-së në dhjetor 2023, ato përsëri ranë me 3.9% krahasuar me nëntorin 2023. Kjo ishte kryesisht për shkak të rënies së blerjeve të karburanteve, të cilat ranë 38.3%, si dhe të mallrave të përpunuara, të cilat ranë me 12.4%.
Blerjet e lëndëve bruto gjithashtu ranë me 19.6%, me blerjet e ushqimeve me 7.3%. Makineritë dhe pajisjet e transportit ranë me 9.8%. Importet nga Norvegjia, Rusia, Kina, Britania e Madhe dhe Zvicra panë rënien më të madhe. Eksportet e BE-së arritën në 14.6 miliardë euro në dhjetor 2023, duke rënë 4.5% nga nëntori 2023. Kjo ishte pak më pak se eksportet jashtë BE-së prej 15.3 miliardë euro në dhjetor, të cilat qëndruan të njëjta me muajin e kaluar.
Eksportet e BE-së ranë në dhjetor kryesisht për shkak të rënies së eksporteve të karburanteve me 25.4%, kryesisht për shkak të rënies së eksporteve të naftës së papërpunuar në Poloni. Për më tepër, mallrat e përpunuara ranë 9%. Eksportet e lëndëve bruto gjithashtu ranë me 11.4%, ndërsa makineritë dhe pajisjet e transportit ranë me 7.6%. Eksportet drejt Norvegjisë, Japonisë, Zvicrës dhe Rusisë panë rënien më të madhe.
Megjithëse eurozona arriti disi të shmangte një recesion në vitin 2023, fillimi i vitit 2024 ka mbetur ende mjaft i ndrydhur. Komisioni Europian ka ulur parashikimin e rritjes së BE-së për vitin 2024 në 0.9%, me eurozonën që pritet të shohë një rritje prej 0.8%. Inflacioni gjithashtu pritet të bjerë më shumë se sa ishte parashikuar më parë. Kjo ka çuar në shpresa të reja se Banka Qendrore Evropiane (BQE) mund të ulë normat e interesit më shpejt se sa pritej, në verën e këtij viti, nëse jo, në pranverë.
Megjithatë, BQE ka paralajmëruar vazhdimisht për dëmin e mundshëm të uljes së normave shumë shpejt ose shumë shpejt dhe ka përsëritur se do të marrë një qasje të varur nga të dhënat për politikën monetare. Kjo do të sigurojë që inflacioni të jetë mirë dhe me të vërtetë nën kontroll përpara se të ndërmerret ndonjë hap për lehtësimin monetar.
Sulmet e vazhdueshme në Detin e Kuq gjithashtu mund të pengojnë ndjeshëm importet dhe eksportet nga Kina dhe Japonia, pasi rrugët aziatike janë më të prekurat. Kjo është për shkak se disa kompani transporti si Maersk, Hapag Lloyd dhe Mediterranean Shipping Company (MSC) duhet të ndalojnë tranzitin e tyre përmes Detit të Kuq dhe Kanalit të Suezit për shkak të rritjes së sulmeve ndaj anijeve tregtare. Kjo nga ana tjetër, mund të rrisë çmimin e disa mallrave, si dhe të prishë disponueshmërinë e të tjerëve, siç kanë paralajmëruar tashmë Tesco, Marks dhe Spencer, Next dhe disa shitës të tjerë.
Edel Strazimiri / SCAN
Material i përgatitur nga portali SCAN TV.
Ripublikimi mund të bëhet vetëm kundrejt citimit të autorësisë dhe burimit origjinal.