Shtrenjtohet kosto për transportin e naftës ruse- Rriten çmimet e sigurimeve për cisternat në Detin e Zi
Kompanitë e sigurimeve kanë njoftuar qiramarrësit e anijeve që operojnë në portet e Detit të Zi të Rusisë për një rritje të pagesave shtesë të njohura si “primet e rrezikut të luftës”. Një premium rreziku lufte iu shtua kostove të sigurimit të përbashkët për cisternat vitin e kaluar pas fillimit të aksionit ushtarak të Rusisë në Ukrainë, të cilin Moska vazhdon ta cilësojë si një operacion ushtarak special.
Veprimet ushtarake në zonën e Detit të Zi të porteve ruse dhe ukrainase të Detit të Zi janë përshkallëzuar që kur marrëveshja e eksportit të grurit u shpërbë në mes të muajit korrik. Së fundmi Rusia raportoi disa sulme në portet e saj të Detit të Zi. Deri më tani, ngarkesat e naftës nga portet ruse të Detit të Zi nuk janë prekur nga sulmet, por rreziqet janë në rritje, thanë tregtarët. Primi i rrezikut të luftës u rrit nga rreth 1% e kostos së ngarkesës në rreth 1.20 – 1.25%.
Rritja do të thotë se çdo udhëtim do të kushtojë 200 mijë dollarë për një cisternë Suezmax, e cila mund të transportojë 120 mijë deri në 200 mijë ton, më shumë nëse nafta ruse dërgohet në Indi. Rritja e primit do të thotë se kostoja e përgjithshme e primit do të jetë pothuajse 1 milion dollarë.
Megjithëse shuma nuk është e madhe, ajo shton kostot e përgjithshme të eksportit të naftës të Rusisë, të cilat janë rritur që nga shkurti 2022 për shkak të sanksioneve. Në kulmin e krizës ruse të furnizimit dhe sanksioneve, kompanitë ruse paguanin deri në 20 milionë dollarë për cisternë për sigurimin e kostove të transportit dhe transportit të mallrave që përfaqësonin më shumë se një të tretën e vlerës së çdo ngarkese.
Tregtarët shtuan se rritja u aplikua kryesisht për ngarkesat që transportonin naftë dhe produkte ruse, ndërsa primi i ngarkesave që transportonin vëllime me origjinë kazake ishte përgjithësisht i qëndrueshëm rreth 1%. Sipas tyre vëllimet e origjinës nga Rusia shoqërohen me rreziqe më të larta se të tjerët, megjithëse situata aktuale u jep kompanive të sigurimit shumë arsye për të rritur çmimet për këdo që operon në portet ruse të Detit të Zi.
Tregtarët e drithërave kanë shprehur shqetësime për sigurinë e dërgesave të drithërave dhe rritja e primit të rrezikut të luftës për cisternat e naftës tregon se shqetësimet janë përhapur në tregje më të gjera. Ngarkesat e përgjithshme të naftës së papërpunuar nga Novorossiisk i Detit të Zi dhe terminali CPC përbëjnë rreth 2% të furnizimit global. Eksportet e produkteve të naftës nga portet ruse të Detit të Zi janë rreth 4 milionë ton në vit.
Dorina Kurtaj / SCAN
Material i përgatitur nga portali SCAN TV.
Ripublikimi mund të bëhet vetëm kundrejt citimit të autorësisë dhe burimit origjinal.